Організація харчування в ДНЗ

Згідно Закону України «Про охорону дитинства», Закону України «Про дошкільну освіту», Закону України «Про загальну середню освіту» п.п. 2 п. а ст. 28, п.п. 6 п. а, п.п. 8 п. б ст. 32, п.п. 3 п. б ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України від 28.12.2014 р. № 76-VІІІ «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів України», Закону України від 24.12.2015 № 911-19 від 24.12.2015 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів», постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року №1591 та наказу Міністерства освіти та науки, Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227, постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2002 року № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», на виконання рішення виконавчого комітету Куп’янської міської ради від 12.01.2016 № 4 «Про доведення вартості харчування дітей-підлітків закладів освіти міста на 2016 рік» та враховуючи незабезпеченість по захищеним статтям у галузі «Освіта», з метою забезпечення харчуванням дітей і підлітків в навчальних закладах міста, наказу відділу освіти Куп’янської міської ради Харківської області від 13.01.2016 №13
Доводимо до відома батьків вартість харчування на одну дитину на день в межах річного затвердженого обсягу відповідних асигнувань з 01.02.2016 року:
1. Для вихованців дошкільних навчальних закладів:

- дітей віком від 1 до 3-х років (ясла) - 14,00 грн.;

- дітей віком від 3 до 6 (7) років (садок) – 17,00 грн.;

- дітей санаторних груп – 18,00 грн.;

2. Затверджена плата батькам, або особам, які їх замінюють у розмірі, що не перевищує 60 відсотків від вартості харчування на день в дошкільних навчальних закладах з 01.01.2016 року.
3. На забезпечення безкоштовного харчування з 01.01.2016 року в дошкільних навчальних закладах мають право:

- діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування;

- діти, які мають статус потерпілих в наслідок аварії на ЧАЕС;

- діти-інваліди;

- діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;

- діти батьків або особ, які їх замінюють у сім’ях, у яких сукупний дохід на кожного члена сім’ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку встановлюється законом про Державний бюджет України.

В інших випадках за окремим рішенням згідно чинного законодавства.

4. Встановлена 70% знижка на батьківську плату за харчування дітям з багатодітних сімей в дошкільних навчальних закладах з 01.01.2016 року.

Норми і положення даного рішення застосовуються в обсягах передбачених у кошторисі відділу освіти Куп’янської міської ради на відповідні видатки, виходячи з наявних фінансових ресурсів місцевого бюджету у поточному році.


Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються в дошкільному закладі. Режим харчування дітей в дошкільному навчальному закладі –ясла-садок-№15 комбінованого типу Куп'янської міської ради відповідає режиму роботи закладу та вікових груп і затверджений завідувачем.

Графік видачі їжі затверджується завідувачем закладу. Харчоблок дошкільного навчального закладу включає: цехи (гарячий, овочевий, м'ясо- рибний), комору сухих продуктів, мийку кухонного посуду та холодильну камеру, окремі приміщення зберігання продуктів (овочів, фруктів, хліба і т.д.). Устаткування харчоблоку: кухня (цех для приготування їжі); холодильна камера; три побутові холодильники; електросковорода; шафа жарова; технологічне обладнання: дві плити з витяжками, електричний котел для води, каструлі для приготування страв, відповідно марковані щодо їх призначення, два електричних приводи з функцією м’ясорубки, овочерізка; столи для обробки продуктів харчування (п’ять - покриття поверхонь з нержавіючою сталлю) і промарковані – окремо для сирої і готової продукції; шафи та

Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні.

Згідно норм на харчоблоці знаходяться всі необхідні миючі, дезінфікуючі засоби та методичні рекомендації по їх застосуванню, з метою дезінфекції об'єктів. Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає вимогам «Санітарних правил» та охорони праці.

Основними принципами організації харчування в дошкільному закладі є: енергетична цінність раціонів відповідає енерговитратам дітей, збалансованість та максимальна різноманітність раціону, технологічна та кулінарна обробка продуктів і страв, що забезпечує їх смакові якості та зберігає вихідну харчову цінність, забезпечення санітарно-гігієнічних норм (дотримання всіх санітарних вимог до стану харчоблоку, продуктів харчування, їх транспортування, зберігання, приготування та роздачі страв).

В ДНЗ ведеться систематична і планомірна робота, зокрема: організовано безпечне і якісне харчування дітей (замовлення і прийняття безпечних і якісних продуктів харчування, продовольчої сировини у необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології приготування страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоку); харчування здійснюється згідно з двотижневим меню; щодня на кожний наступний день відповідно до наявності продуктів харчування та з урахуванням примірного двотижневого меню, картотеки страв складаємо меню-розклад окремо для двох вікових груп – дітей віком до 3 років та дітей віком від 3 до 6 років відповідно до затверджених норм харчування; кожного дня за 30 хв. до роздачі їжі медичний працівник оцінює якість її приготування, в його присутності кухар відбирає добові проби в чистий посуд з кришкою в об’ємі порції для дітей молодшої групи. Проби зберігаються протягом доби в холодильнику до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня і є показником якості роботи кухарів.

В ДНЗ здійснюється щоденний контроль за організацією харчуванням дітей сестрою медичною з дієтичного харчування та завідувачем ДНЗ. Результати фіксуються у відповідних журналах контролю за організацією харчування згідно чинного законодавства. На основі результатів контролю проводиться індивідуальна робота з певною категорією працівників.

Кожного дня, сестрою медичною з дієтичного харчування ведеться огляд працівників харчоблоку на гнійничкові захворювання, який фіксується в журналі здоров’я працівників харчоблоку. Систематично контролюється проходження працівниками харчоблоку медичних оглядів, відповідно до чинного законодавства.

Планово проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням

Об’єм та частота завозу продуктів харчування та продовольчої сировини регулюються в залежності від терміну їх реалізації та кількості дітей і завозяться в заклад на протязі дня. Бракеражною комісією дошкільного навчального закладу здійснюється постійний контроль за постачанням продуктів харчування. Продукти харчування надходять до навчального закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх безпечність, якість, ґатунок, категорію і дату виготовлення.

Термін реалізації визначається підприємством, постачальником, тому продукти харчування з обмеженим терміном реалізації (молоко, кисломолочні продукти, м'ясо, ковбаса, риба, тощо) реєструється в журналі «Журнал бракеражу сирих продуктів», де обов’язково фіксуються дати та час останнього терміну реалізації.

Комірник та сестра медична з дієтичного харчування ведуть суворий облік продуктів харчування, який фіксується у «Книзі складського обліку», де вказується дата їх надходження, постачальник тощо. Комірник дотримується термінів реалізації продуктів, планує своєчасне забезпечення основними продуктами харчування на два дні, здійснює їх видачу на харчоблок згідно меню.

Безпека і якість продуктів харчування та продовольчої сировини залежить від умов їх зберігання, у тому числі від температури, вологості. Комора на харчоблоці, де зберігаються продукти харчування, мають достатню вентиляцію, суха та з природнім освітленням. Стан овочів при зберіганні контролюється 1-2 рази на тиждень.

Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестра медична з дієтичного харчування веде «Журнал обліку виконання норм харчування». На підставі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз якості харчування, а при необхідності – його корекція. При невиконанні норм харчування з метою подальшої корекції харчування проводиться розрахунок основних інгредієнтів їжі у раціонах харчування дітей відповідно до таблиць хімічного складу та енергетичної цінності деяких продуктів харчування.

Сестра медична з дієтичного харчування закладу контролює виконання меню і якість страв, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед персоналу та батьків з питань раціонального харчування, особливо в оздоровчий період, дає оцінку ефективності харчування, проводить заняття з персоналом з питань гігієни харчування, профілактики харчових отруєнь і групових гострих кишкових інфекцій.

Шеф - кухар закладу відповідає за високоякісне і своєчасне приготування їжі та дотримання технологічних вимог: кулінарна обробка продуктів повинна максимально зберігати харчову цінність, сприяти засвоєнню їжі, надавати їй приємного зовнішнього

Завідувач, сестра медична з дієтичного харчування, вихователі груп дошкільного закладу проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо організації харчування у сім’ї. Домашнє харчування має доповнювати раціон дитячого садка. Питання раціонального харчування дітей включається у тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, розглядається на загальних зборах колективу, виробничих нарадах, висвітлюється в інформаційних куточках та на web-сайті ДНЗ.

Для отримання інформації батьками про харчування дітей в закладі, в інформаційних куточках груп та харчоблоку щодня розміщується меню.

Кiлькiсть переглядiв: 105